Akcelerujte! 4 kroky ke zrychlení vašeho businessu


Jaká první obecná otázka by vás – coby majitele firmy – měla napadnout, když chcete zefektivnit jakýkoli proces?

Můžeme snížit počet kroků?

Je to logické, protože právě odpověď na ni vám napoví, jak efektivně se jednotlivé procesy dějí. V ideálním případě je vhodné nakreslit si je do vývojového diagramu. A následně začít hledat odpovědi na následující 4 zásadní otázky:

Můžeme některé kroky zrušit? 

  1. Pravděpodobně budete překvapeni, kolik nepotřebných kroků – často nakumulovaných za několik let vašeho působení – objevíte ve svých procesech. Vyplňovat formuláře, zadávat data do počítače, úkolovat jednotlivé pracovníky, kontrolovat kvalitu výstupů apod., to vše může brzdit váš byznys. Skutečně potřebujete vykonávat tolik kroků? Zkuste najít ty, které zrušíte a nebudou mít dopad na kvalitu výstupů. Určitě nějaký objevíte.

Jaké kroky můžeme automatizovat? 

  1. Toto je stejně dobrá otázka. A odpověď na ni dost možná nutný krok k usnadnění procesů. A i když už máte nějaké automatizace přeci jen zavedené, je třeba zjistit, zda optimálně. Právě v tom je přidaná hodnota intranet-one. Zanalyzujeme váš byznys, podíváme se na to, co stojí za změnu, a zautomatizujeme maximum vašich činností. Ušetřit čas a náklady lze tímto způsobem velmi rychle. Jak to víme? Nejlepší referencí jsou naši spokojení klienti.

Lze sloučit jednotlivé kroky do jednoho, namísto dvou (nebo i více)? 

  1. Může být designér součástky současně nákupčí? Může osoba, která zvedne telefon, vyřešit problém a nejen jej pouze předat dál? Může obsluha stroje současně zabalit objednávku? Určitě vás napadnou příklady i z vaší firmy, kde tyto činnosti mohou být kombinovány. A bude vás to stát namísto dvou (nebo více) jen jeden plat.

Jaké kroky lze vykonávat paralelně, nikoliv jeden po druhém?

  1. Typická situace v project managementu. Projekt s několika vstupy se v praxi “rozkouskuje” do dílčích úkolů. Některé z nich mohou být vykonávány současně, a tím pádem se ušetří část nákladů. Při větších projektech se ale jen velmi obtížně definuje, které úkoly můžeme zpracovávat paralelně. Například: klient si objedná několik produktů, které se musí zabalit. Můžete je balit jeden po druhém, a nebo současně celou i více objednávek. Samozřejmě existuje kalkulace, která vám přesně řekne, kdy se vyplatí najmout další lidi a zachovat ziskovost.

Podívejte se hlouběji do svých procesů a najděte prostory pro zlepšení.

Pokud objevíte fáze, kde je potřeba zlepšení, dlouhodobě se vám vyplatí a váš byznys bude růst. Rádi vám poradíme, jak na to. Kontaktujte nás a společně nastartujeme váš byznys k výsledkům, které jste si vždy přáli.

Igor Ďatko

igor@intranet-one.com

www.intranet-one.sk
www.intranet-one.cz
www.intranet-one.com